Un dels objectius principals és potenciar l’aprenentatge STEAM combinant sessions de muntatge, programació i electrònica. Pensar, inventar i fer funcionar qualsevol robot o màquina per a diferents utilitats o reptes plantejats.
En aquest programa comencem a conèixer noves situacions en els projectes, aprendre i evolucionar en la programació per blocs escrits i conèixer nous operadors en les funcions.
Comencem a utilitzar materials i robots amb components més complexos incorporant diferents varietats de sensors i actuadors. Els alumne aprenen a fer una lectura de certs conceptes lògics i matemàtics, entenent així el funcionament i acció que ha de fer el robot o màquina que hem programat.
MECÀNICA I ELECTRÒNICA
A partir de diferents materials i eines es treballa la construcció, el muntatge i l’ensamblatge combinant altres elements com actuadors, motors, interruptors, controladors bluetooth, WiFi… Entenem que el muntatge d’un robot o aparell afecta el funcionament i cal que revisem tots els passos i indicacions des d’un principi, si no està ben muntat cal revisar-ho, doncs per molt ben programat que estigui el robot o aparell no podrà fer la funció que li hem ordenat.
Creem projectes tant de la vida quotidiana com altres més enfocats en la competició, reptes, joc, enginyeria… coneixent així la robòtica des de diferents perspectives i amb equips de treball.
PROGRAMACIÓ
Ens endinsem al món de la programació a partir de diferents entorns de programació i plataformes basats en blocs escrits, desenvolupant el pensament computacional de manera molt intuïtiva a través de reptes, programació de diferents robots i programació virtual.
Comencem a programar videojocs i entendre la programació de forma virtual.
A mesura que avancem en el nivell, els alumnes podran crear muntatges més complexos amb més variants de programació i incorporació de diferents tipus de sensors, així com la creació de videojocs amb més elements i fases i seqüències a programar.
DISSENY 3D
Ens iniciarem en la nova aventura del disseny tridimensional i aprendre la diferència que hi a entre una figura 2D i 3D. Utilitzem un entorn de programació fàcil i àgil d’utilitzar a partir de figures geomètriques bàsiques les quals, amb la seva sobre posició i col·locació, ens permetran arribar a fer el disseny de la figura plantejada. Dissenyarem figures bàsiques amb una geometria fàcil.
CURS 2022-2023