En aquest programa introduïm nous elements respecte al programa STARTER, ja sigui a nivell de continguts com de nous materials que ens permeten una evolució i introduir-nos a la programació per blocs, creació de funcions així com el control i muntatge de diferents tipus de peces i assemblatges més complexes.
Introduïm continguts més avançats pel que fa al concepte de la programació per blocs de forma evolutiva, en un inici mitjançant blocs amb icones i indicacions dibuixades i a mesura que els/les alumnes aprenen a llegir evolucionen cap a la programació per blocs amb paraules, ordres i funcions escrites en els blocs.
Comencen a veure relació en el funcionament de les coses entre els material, robots i peces que utilitzem amb els robots a la classe i comparar-les amb màquines o robots de la vida real.
Què és un robot? En tenim a casa? Per a què serveixen? Quines classes de robots hi ha?
No oblidem el joc! Però sobretot l’aprenentatge.
METODOLOGIA
Els nostres programes es basen en una metodologia activa, analitzant l’evolució individual i del grup per tal d’adaptar les activitats a l’aprenentatge mitjançant el seguiment i valoracions contínues.
Fomentem l'aprenentatge de l'alumne de manera evolutiva i, a seguir i entendre instruccions i indicacions més complexes, alhora que, potenciem la seva autonomia per a crear els seus propis muntatges o programes incorporant coneixements de l'aprenentatge adquirits durant el curs.
INICIACIÓ A LA PROGRAMACIÓ
Mitjançant diverses plataformes es treballa els diferents tipus de programació per blocs i seqüencials, tant, de manera virtual, com física, interactuant i programant robots amb diferents funcions, sensors i actuadors. D’aquesta manera, l’infant comença a estructurar la ment aprenent la lògica de la programació, entendre i crear funcions i a conèixer llenguatge més tècnic pel que fa a tipus de materials i/o parts d’un robot.
INICIACIÓ AL MUNTATGE I MÓN MAKER
Conèixer i construir màquines simples i entendre els seus principis bàsics, mecanismes i estructures, robots autònoms i/o amb radiocontrol… Així, com a utilitzar diferents materials per a la creació, invenció i muntatge tot introduint-nos en el concepte STEAM (sigles en anglès de Ciència, Tecnologia, Enginyeria, Art i Matemàtiques).
INICIACIÓ A L'ELECTRÒNICA
Els nens/es s’inicien en l’elctrònica partir d’un sistema de peces i mòduls que encaixen entre sí amb ancoratges magnètics i que permeten crear circuits elèctrics que en activar-se actuen. També comencen a familiaritzar-se amb els cossos conductors de l’electricitat i aprendre del seu funcionament mitjançant el joc.
D’aquesta manera, els/les més petits/es se senten veritables inventors/es!
CURS 2022-2023