Ciència, Tecnologia, Enginyeria, Art i Matemàtiques: STEAM en estat pur!

Ciència, Tecnologia, Enginyeria, Art i Matemàtiques: STEAM en estat pur!

"M'ho van explicar i ho vaig oblidar, ho vaig veure i ho vaig entendre, ho vaig fer i ho vaig aprendre..." unes de les frases mítiques que ens acompanya en els nostres programes: "Aprendre fent!

És un dels programes més extens i dintre d’ell mateix hi podem establir diferents nivells de grup depenent dels coneixements de cada nen/a. Entenem que el nivell de cada nen/a no només va en funció de la seva edat, cal tenir present els seus coneixements en la matèria i en funció dels seus coneixements i habilitats es determina el grup més adient pel seu nivell independentment de l'edat.
Un dels objectius principals és potenciar l'aprenentatge STEM  mitjançant la robòtica i les noves tecnologies, combinant sessions de muntatge, programació, electrònica i enginyeria, fet que comporta crear, pensar i inventar qualsevol robot per a diferents utilitats: industrial, de competició i reptes, domèstic… Així com programar-los amb diferents entorns de programació basats en blocs i evolucionant cap a llenguatges escrits.

 

 
MECÀNICA I ENGINYERIA
 
A partir de diferents materials i eines es treballa la construcció, el muntatge i l’ensamblatge combinant altres elements com actuadors, motors, interruptors, controladors bluetooth, WiFi… Treballem tant a nivell individual com amb equips de treball segons el projecte que desenvolupem en cada moment
Cada equip de treball podrà crear projectes tant de la vida quotidiana com altres més enfocats en la competició, reptes, joc, enginyeria… coneixent així la robòtica des de diferents perspectives.
A mesura que avancem en el nivell, podrem crear muntatges més complexos amb més variants de programació i incorporació de diferents tipus de sensors. Utilitzem diferents tipus de materials, evolucionant des dels blocs comuns plàstics fins a peces que combinen diferents formes d’assemblatges i materials metàl·lics.
En una fase avançada de nivell incorporem el muntatge i la mecànica amb materials i peces que haurem de crear, la utilització del banc de treball amb eines reals i la creació d’un robot des de zero havent de conèixer tot el procés a partir d’unes bases, “brainstorming”, disseny, creació de peces i muntatge d’aquestes, incorporació de sensors i actuadors, funcionament i assaig prova/error.
 

 
PROGRAMACIÓ I ELECTRÒNICA
 
Ens endinsem al món de la programació a partir de diferents entorns de programació per blocs, desenvolupant el pensament computacional de manera molt intuïtiva a través de reptes, programació dels robots, creació de videojocs en una vessant virtual.
Construïm els nostres propis comandament i/o jocs electrònics interactuant de forma virtual o física amb els materials complementaris corresponents a la programació que hem creat.
En un nivell més avançat començarem a conèixer de forma molt inicial diferents tipus de programació real i que s’utilitza en la vida quotidiana per a la creació d’aplicacions i programació de mecanismes i robots reals, com per exemple la programació Arduino, Python i Java amb exercicis pràctics i simples a través de jocs i domòtica.
 

 
DISSENY I IMPRESSIÓ 3D
En aquest programa ens introduïm en el món del disseny i la impressió 3D a través de diferents plataformes adaptades per al disseny de les nostres peces i idees que vulguem fer realitat. Ens iniciem al disseny a partir de formes geomètriques bàsiques, les quals, amb la sobre posició o col·locació combinada d’aquestes ens permetrà crear la nostra figura.
Els alumnes aprenen el funcionament i la situació espacial i dimensional de les figures i quin són els vectors a tenir en compte així com l’alçada, l’amplada i el perfil a través dels seus eixos (X, Y i Z).

 






Vols contactar amb nosaltres?

Omple el següent formulari