D'una activitat en podem fer vocació! T'agraden les enginyeries?

D'una activitat en podem fer vocació! T'agraden les enginyeries?

Si t'agrada programar i conèixer diferents llenguatges, si t'agrada inventar, crear, muntar i fer que les coses funcionin, aquesta és la teva activitat!

Aquest programa educatiu està pensat per a nois i noies a partir de 12 anys. Potenciem l’aprenentatge STEM mitjançant la robòtica i les noves tecnologies, motivant el seu interès per l’estudi de les enginyeries.
És un dels programa extens i dintre d’ell mateix hi podem establir diferents nivells de grup depenent dels coneixements de cada participant. Entenem que el nivell de cada alumne no només va en funció de la seva edat, cal tenir present els seus coneixements en la matèria i en funció dels seus coneixements i habilitats es determina el grup més adient pel seu nivell independentment de l'edat.

 


 
METODOLOGIA
 
Combinem sessions de muntatge, programació i electrònica, fet que comporta crear, pensar i inventar qualsevol robot o aplicació per a diferents utilitats: industrial, de competició i reptes, domèstic… Així com programar-los amb diferents tipus de llenguatges:  blocs, Arduino, Pyton i Java.
Amb l’objectiu de potenciar el treball en equip, creem projectes amb diferents grups de treball els quals s’encarreguen de realitzar tot el procés de gestió del projecte des de l’idea , e disseny, el muntatge, la programació, l’experimentació i l’exposició de resultats.
Quan treballem la programació ho fem de forma individual per a assegurar que cadascú assimila i introdueix els conceptes que cal aprendre a títol personal. 
 
 
 
MUNTATGE, MECÀNICA I ENGINYERIA
 
Per treballar aquest àmbit s’utilitzen diferents recursos materials que ens portaran a conèixer aquest món des de moltes perspectives per saber identificar diferents formes i assemblatges alhora de construir una estructura.
A mesura que avancem en el nivell, podrem crear muntatges més complexos amb més variants de programació i incorporació de diferents tipus de sensors, actuadors, motors, interruptors, controladors bluetooth, WiFi… i tots els mecanismes necessaris per al seu bon funcionament.
Incorporem la utilització del banc de treball amb eines reals, electròniques i mecàniques per a la pròpia creació i invenció de peces per al muntatge del robot o projecte a desenvolupar.
 


PROGRAMACIÓ I ELECTRÒNICA – ARDUINO, PYTHON I JAVA
 
Ens endinsem en el món de la programació desenvolupant el pensament computacional a partir de diferents llenguatges de programació reals. Durant el curs els alumnes s'inicien  en la programació amb Arduino, Python i Java, des dels seus fonaments fins a desenvolupaments més complexos i creacions d’aplicacions segons les utilitats de cadascun d’ells.
Existeixen centenars de llenguatges de programació, uns més genèrics i altres més especialitzats, però tots mantenen moltes similituds i tots tenen un origen comú i la mateixa finalitat.
Aprendre a programar obre nous mons i ens permet comunicar-nos amb les màquines. Conèixer diferents llenguatges de programació significa que som capaços de relacionar-nos i fer que les màquines facin el que volem que facin sense intermediaris.
Saber programar els llenguatges més fonamentals ens farà obtenir unes bases útils per a aprendre a programar altres llenguatges, i hem triat Arduino, Python i Java perquè considerem que són els més utilitzats al món i amb els quals s’han desenvolupat aplicacions recents i de grans empreses conegudes comercialment.
 
Amb la plataforma d’Arduino facilitarem l’ús i l’aprenentatge de l’electrònica a través de projectes interdisciplinaris, així com conèixer els diferents components i funcionament de l’electricitat i sensors. La placa Arduino funciona com a controladora de hardware lliure i amb la incorporació de diferents tipus de sensors i actuadors ens permet construir, automatitzar, domotizar  i fer funcionar qualsevol projecte que puguem imaginar.
 
Python és un llenguatge molt clar, net, simple i ben ordenat i creiem que és una de les millors opcions per a introduir-se en el llenguatge de la programació real, està orientat a objectes i un bon llenguatge per introduir a la Intel·ligència Artificial. Amb ell aprenem a programar amb tot el seu concepte i no només a crear programes i funcions concretes, amb el llenguatge de programació JAVA podríem dir el mateix.
 
JAVA és un llenguatge de programació amb un ampli ventall de possibilitats, qualsevol cosa que es pugui fer en l’àmbit tecnològic i amb qualsevol llenguatge gairebé sempre es podrà fer amb JAVA, serveix tant per a crear aplicacions com processos en una gran varietat de dispositius. La seva programació també està orientada cap a objectes i alhora és molt versàtil i es pot utilitzar en moltes àrees, en l’àmbit empresarial hi té una forta presència.
 
Una vegada tenim coneixements suficients dels diferents llenguatges practicarem i evolucionarem amb cadascun d’ells i en els seus coneixements a través de la creació de jocs i vídeojocs, així com pràctiques orientades a utilitats quotidianes amb l’objectiu principal d’aprendre a programar i no només a crear projectes concrets.

 
 
Vols contactar amb nosaltres?

Omple el següent formulari