EXTRAESCOLARS DE ROBÒTICA EDUCATIVA I NOVES TECNOLOGIES

EXTRAESCOLARS DE ROBÒTICA EDUCATIVA I NOVES TECNOLOGIES

EXTRAESCOLARS DE ROBÒTICA EDUCATIVA I NOVES TECNOLOGIES

Amb les nostres activitats extraescolars volem incentivar i entusiasmar els joves per a l’estudi de la ciència, tecnologia, enginyeria, Art i matemàtiques, un programa educatiu STEAM, utilitzant materials versàtils i una metodologia activa basada en projectes, que pel seu realisme, els hi permeti desenvolupar competències, extrapolar conceptes al món laboral i utilitzar-lo com a vehicle d’orientació vocacional.
 
Durant el curs presentem diferents projectes i activitats amb l’objectiu d’Aprendre-Fent: Experimentar rols reals en programes de projectes i reconèixer totes les etapes d’un projecte, investigació i disseny de solucions, creació de prototips, programació per a control de models, documentació i presentació de resultats, seguint una evolució constant des de la part més simple i inicial de la robòtica educativa amb els Infants més joves fins a l’aprenentatge en la programació, mecànica i electrònica de maquinària, robots i elements reals de la vida quotidiana amb els/les alumnes més avançats.
 
Què és un robot? Què és la robòtica? Quines funcions pot tenir un robot? Quines aplicacions podem aprofitar de les noves tecnologies? Com es programa? Què és la programació? Quins tipus de programació hi ha? Robots humanoides, industrials, educatius... Domòtica Energies renovables, Electrònica, Intel·ligència Artificial
 
Totes aquestes preguntes i inquietuds que vagin sorgint  durant el curs les treballarem per tal buscar les respostes i ampliar els nostres coneixements adquirint un pensament lògic computacional, el qual també ens ajudarà a estructurar la ment i saber-ho aplicar en el nostre dia a dia.
 
Oferim una evolució contínua en l’aprenentatge de la programació  de l’alumnat iniciant-nos en el pensament computacional a partir de seqüències i blocs fins a arribar a especialització en la programació de llenguatges de la vida real com Python, Java, Arduino...
 
Cada alumne té el seu ritme i aprèn d’una forma i/o velocitat diferent i no per això ha de quedar encasellat en un nivell que no li pertoqui, si bé iniciem el curs amb activitats per a grups d’edat, des de Maxbot Educació  avaluem i analitzem l’alumne durant el curs i la possibilitat d’avançar o reforçar tots els aspectes necessaris per tal que adquireixi els coneixements que sigui capaç d’assolir.
 
Els nostres serveis i projectes van adreçats a:
 

  • Nens/es i Joves de 3 a 16 anys (els hi oferim diferents opcions per tal que facin una evolució progressiva al llarg del curs).
  • Oferim cursos per a adults.
  • Formació per a professorat adaptada a les seves característiques i necessitats (Projecte a mida).
  • Oferim els nostres serveis en altres Centres.

 
RECURSOS MATERIALS
 
La  metodologia de treball de Maxbot és activa i evolutiva, aquest fet  ens permet tenir en compte els diferents tipus de material i recursos que apareixen al mercat.  Cal destacar que l’evolució pel que fa a les novetats tecnològiques és constant. És per aquest motiu els nostres programes són oberts i no es limitem  a fer ús  d’ un sol material o marca concreta. El nostre objectiu per tal d’afavorir el bon funcionament i l’evolució de les activitats del programa és incorporar les novetats que considerem més adients en tot moment.
 
Pel que fa als elements de muntatge i mecànica, utilitzem materials homologats, des dels blocs i peces més simples i fàcils de manipular (petits/es), fins els elements mecànics més complexes i reals on cal adaptar de forma manual totes les peces, assemblatge amb cargols i la utilització d’eines reals,  soldadors, etc..
 
Pel que fa als elements de muntatge i mecànica utilitzem materials homologats, des dels blocs i peces més simples i fàcils de manipular per als/les més petits/es fins a elements mecànics reals on cal adaptar de forma manual totes les peces, assemblatge amb cargols i utilització d’eines reals, soldadors, etc.
 
Des de la nostra metodologia activa i evolutiva també hi tenim en compte i acurem els diferents tipus de materials i recursos que hi ha al mercat, doncs l’evolució constant en la que vivim pel que fa a les novetats tecnològiques fa que n’apareixin de nous constantment, és per això que no basem els nostres programes en la utilització d’un sol material o marca, si no que anirem introduint les novetats que creiem més adients per a l’evolució de les activitats.
 

EL PROJECTE I PROGRAMES DE MAXBOT

 
Englobem el nostre projecte en cinc nivells o programes on els/les alumnes poden evolucionar tant pel que fa a diferents llenguatges de programació, muntatges mecànics i electrònics així com a la capacitat de treball en equip, la presa de decisions i tot el que ens aporta el coneixement de les disciplines acadèmiques STEAM.
 


El programa Starter que presenta Maxbot està indicat per a nens i nenes de 3 i 4 anys. Combina l’aprenentatge de robòtica i programació de manera que s’iniciïn i facin les seves primeres passes en aquest fascinant món a través del joc.

Ens iniciem en les seqüències i la dimensió espacial on comencem a entendre ordres dels robots i funcionament de diferents tipus de materials.
Treballem la motricitat fina mitjançant el muntatge i assemblatges així com els moviments i coordinació en la utilització del ratolí en l’ordinador com a eina virtual i també a través dels jocs i diferents recursos materials.

VES AL PROGRAMA STARTER
 

 Els/les alumnes comencen a conèixer continguts més avançats que en el programa STARTER, avancem en el món i el concepte de la programació per blocs de forma evolutiva, en un inici mitjançant blocs amb icones i indicacions dibuixades i a mesura que aprenen a llegir evolucionen cap a la programació per blocs amb paraules, ordres i funcions escrites en els blocs.
Comencen a conèixer nous materials amb funcions més complexes i peces de muntatge amb més varietat de formes i assemblatges.
 

VES AL PROGRAMA BEGINNER


El Programa Rokie està adreçat per a nens i nenes de 7 i 8 anys. Els endinsa en l’aprenentatge STEAM a través de diferents materials i eines que ens introdueixen en el pensament lògic i matemàtic de diferents funcions i accions que podem ordenar a una màquina o robot. No deixem de banda el joc i l’Aprendre fent”. Comencem a entendre nous conceptes i la comprensió lectora i matemàtica del que estem programant per tal d’intuir accions abans que tinguin lloc.
 

VES AL PROGRAMA ROKIE
 

El programa educatiu Junior de Maxbot està adreçat a nens i nenes a partir dels 8 anys. Els  endinsa en un món més extens pel que fa a la robòtica educativa i funcional. Dintre d’aquest programa podem trobar diferents grups de nivell que es basen en els coneixements ja adquirits de cada alumne/a.
Aprofundeix més en l’aprenentatge de cada concepte, tant en l’aplicació de la programació de forma real amb diferents tipus de sensors i actuadors cada vegada més complexos i amb més funcions, com amb la programació virtual i la creació de videojocs incorporant més complicacions i efectes en els continguts.
Pel que fa al muntatge evolucionem amb materials i peces ja dissenyades fins a la creació de les nostres pròpies peces per a poder crear i muntar una màquina o robot i incorporar els components electrònics segons el repte plantejat.
 

VES AL PROGRAMA JUNIOR

 

Aquest programa educatiu està pensat per nois i noies a partir de 12 anys. Potenciem l’aprenentatge STEM mitjançant la robòtica i les noves tecnologies, motivant el seu interès per l’estudi de les enginyeries, amb la previsió que en un futur proper serà un requisit indispensable i una eina per accedir a qualsevol camp laboral. Volem preparar una nova generació d’enginyers i enginyeres preparats i preparades per a la societat actual en ràpida evolució constant.
En aquest programa es fa un gran èmfasi en l’aprenentatge de llenguatges de programació reals, un punt fort i necessari en l’evolució tecnològica en que estem vivint.
 

VES AL PROGRAMA ADVANCED



Vols contactar amb nosaltres?

Omple el següent formulari